Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

tisdag 28 februari 2012

Dag 59: Galna slipsar


I den bunt som jag fått på sistone så finns det en hel del skrikiga slipsar. Såna där som man undrar vad de tänkte på, eller möjligen rökte på, när de designade den. Men det är väl också bara en smaksak då det alltid finns någon (tydligen) som tycker om dessa slipsar, såklart. Jag får väldigt stor glädje av att lyckas få en slips att se hyfsad ut på mig (enligt mitt eget tycke, åtminstone), även om själva slipsen inte riktigt är något att hänga i julgranen. Eller kanske just i julgranen kanske, men ingen annan stans.

Dagens slips är donerad av Kenneth Bjerkebo och är en kinesisk slips helt i siden. Den har ett av de galnaste mönstren jag sett på en slips, hittills, men på nåt sätt gillar jag den ändå. Den är väldigt bekväm och med en ganska så neutral skjorta, som den jag har idag, så funkar det faktiskt tycker jag. Jag lär mig mer och mer, under projektets gång, att alla slipsar kan verkligen ha en chans.

Vill ni lägga ett bud på slipsen och uppskatta dess inre skönhet på egen hals, så kan ni göra det här: http://www.tradera.com/morkt-tungt-monstrad-sidenslips-enslipsomdagen-dag-59-auktion_340275_150497218

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar