Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

onsdag 15 februari 2012

Dag 46: Donationsintyget har anlänt!


Det har inte någon fancy stämpel på sig eller något annat som är sådär officiellt och propert, men detta är intyget från Fonden mot Prostatacancer! Jag känner mig otroligt stolt över att ha fått hem detta, även om det inte är jag personligen som har donerat pengarna (förut för ett par slipsar som jag bara var tvungen att ha själv!). Så, alla ni där ute som köpt slipsar av mig, kan känna er lika stolta! Ni är med och hjälper till i kampen mot Prostatacancer.

Om ni läser bloggen noggrant, så har ni kanske märkt att varje gång jag nämner Prostatacancer så sätter jag stor bokstav på ordet. Det är för att Prostatacancer är något så verkligt, så stort och så farligt att det inte borde kunna ignoreras, men ändå hamnar i skuggan allt för ofta. När ett ord börjar med stor bokstav så är det helt plötsligt viktigare. Mer framträdande. Det är just det som Prostatacancer behöver bli. Mer framträdande i media och i allmänkunskapen, och viktigare för oss alla då alla känner någon som kan drabbas.


Dagens slips, som ni ser längst ner istället idag, är av märket Valeria Boldi som är ett italienskt märke som är väldigt populärt i vintagebutiker på nätet vad jag kan se, men hittar ingen mer information än så tyvärr. Den är donerad av Per Malmberg och vill ni buda på den så kan ni göra det här: http://www.tradera.com/ljusbla-slips-med-vitt-monster-enslipsomdagen-dag-46-auktion_340275_149414659


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar