Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

söndag 12 februari 2012

Dag 43: Lugn och solig söndag


Förutom lite organiserande av slipsar (äntligen!) och lite annat fixande i hemmet så har det varit en väldigt lugn, men solig dag idag. Anledingen till att jag säger "men" innan solig är för att vår lägenhet har söderläge, vilket såklart är härligt, men såhär på vintern när solen ligger så lågt så lyser den rakt in i lägenheten så det blir som en ugn här. Inte bästa tillfället att dammsuga och hålla på, eller ens sitta still. Man grillas i det vackra vintervädret, helt enkelt. Kommer fortsätta ta det lugnt resten av dagen också, så jag skriver bara kort idag.

Har förresten äntligen börjat kolla på serien Dollhouse. Vilken bra serie! Jättespännande och väl utförd, vi vart glatt överraskade. Kolla in den, om ni inte redan gjort det!


Dagens slips är en av min fars slipsar och är en polyesterslips av märket Lifestyle. Svårt att hitta något specifikt, men vad jag förstår så är det åtminstonde ett brittiskt märke. Verkar vara ganska gammalt också, jag får upp årtalet 1894, men är inte säker på om det är för själva märket. Information på internet kan verligen vara rörig ibland.
Vill ni lägga ett bud på slipsen så kan ni göra det här: http://www.tradera.com/bla-och-svartrandig-slips-enslipsomdagen-dag-43-auktion_340275_149140027

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar