Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

fredag 10 februari 2012

Dag 41: Mass Effect 3 idag!


För några dagar sen så ringde min syster upp mig och berättade att det fanns en tävling på Xbox Sverige, där man kunde vinna chansen att få spela den första timmen ur det kommande Mass Effect 3. Det var en väldigt kort tävling som skulle ta slut redan samma dag, några timmar senare. Systra mi var väldigt besviken på att man var tvungen att ta sig till Stockholm, då eventet är på DICE huvudkontor här, och hon bor inte här tyvärr. Men det gör jag och Malin, så hon sa att hon skulle vara väldigt sur på mig om jag inte ställde upp i tävlingen. Fanns inte så mycket annat att välja på, jag ställde upp i tävlingen.
Och vann.

Dagen efter tävlingen så damp det ner ett email i min inbox som sa att jag hade vunnit tävlingen! Fantastiskt kul! Så, ikväll bär det av mot DICE och Mass Effect. Det är för övrigt inte DICE som skapat Mass Effect, utan BioWare, men de är båda EA ägda företag så att de lånar varandras kontor lite. Vi kommer vara bland de första icke-journalisterna i världen som får prova på det riktiga spelet! Tidigare demon från mässor har varit konstruerade just för mässorna, men nu är det the real deal.

Jag ser fram emot att få prova på hur det är att använda Kinect för röststyrning av karaktärerna, så vi kommer stå där och ropa ut "Shotgun!" eller "Cover me!" och liknande. Sjukt spännande!

Jag kommer berätta lite mer om hur det var, imorgon. Kanske får med nån bild också.


Dagens slips är en som jag köpt själv på Läkarmissionen (precis som alla mina andra egna slipsar, så jag donerar pengar för att kunna donera pengar. Dubbelbra!) och är en sidenslips av märket Thai Silk. Lite för vanliga ord för att hitta nån specifik info om det, tyvärr. Men den känns som bra kvalitet! Vill ni slänga iväg ett bud på den, så kan ni göra det här: http://www.tradera.com/vinrod-monstrad-slips-enslipsomdagen-dag-41-auktion_340275_148978853

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar