Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

söndag 5 februari 2012

Dag 36: Rambo och robotar


Dagens slips, som är donerad av Malin Näslund, var mycket kortare än jag trodde. Det gick liksom inte att ha den runt halsen, om jag inte ville ha en 1 dm lång slips på mig, vilket jag inte anser fungera särskilt bra. Så, hur kan jag annars ha den? Jo, runt huvudet såklart! Min syster kallar det för Rambo-style, men jag kommer mer att tänka på Solid Snake från Metal Gear Solid. Har gått och ropat "METAL GEEEAR!" några gånger i en blek kopia av Snakes raspiga röst för att få in känslan. Ordentlig action-pose idag alltså!

På tal om Metal Gear, så har robotassisterade operationer ökat väldigt mycket, bland annat när det gäller prostatacancer. De har en väldigt hög precision, ner till tiondels millimeter, vilket lätt skulle spöa mina ostadiga händer samt många av läkarkårens. När man ska operera bort en tumör från prostatan så är man väldigt nära de nerver som styr både potens och kontinens hos män, som såklart är väldigt viktiga och om man då lättare kan undvika skada dem med hjälp av robotar så mer kraft åt det mekaniska folket! Så länge det inte går för långt, det vill säga...


Vill ni buda på dagens slips så kan ni göra det här: http://www.tradera.com/svart-slips-med-vitprickiga-rander-enslipsomdagen-dag-36-auktion_340275_148579729

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar