Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

måndag 13 februari 2012

Dag 44: Mindre ensamt


Det senaste året så har jag i princip jobbat helt ensam. Det har varit jag och min chef på företaget, men vi är ses sällan. Jag har jobbat med andra på distans, men det har inte blivit mycket mer kommunikation än över mail och MSN. Det har varit ganska ensamt. Väldigt ensamt, faktiskt.

Nu håller vi däremot på att fylla upp vårat kontor med nya hyresgäster. Vi har en ganska stor lokal, men nästan ingen i den. De som är här annars är här väldigt sällan, för de är ute på språng väldigt mycket. Jag hade inte riktigt tänkt på det förut, men jag tar aldrig fikaraster. Varför? Jag har inte haft nån att fika med. Men redan nu så börjar det komma in lite folk, vilket känns jättebra. Man behöver den här mänskliga kontakten mycket mer än man tror. Visst, det är såklart skönt att sitta och jobba ifred ibland, men man behöver ha möjlighet till att vara social på jobbet lika mycket som man behöver ha möjlighet att sitta själv.

Vi har nyligen fixat i ordning lokalen extra mycket, med nya möbler, tavlor, växter m.m. så att det känns väldigt trivsamt. Förut hade vi knappt ens nånstans att sitta och fika, om man faktiskt ville det. Nu har vi en mysig liten hörna med fyra fåtöljer.

Platserna vi hyr ut verkar vara väldigt populära också, så vi kommer nog inte ha några problem med att fylla upp dem. Så snart kommer det vimla med folk! Åtminstone enligt mina mått. Det kommer inte vara ensamt längre.


Dagens slips är en jag köpt själv. Jag har rätt många faktiskt, men alla andras börjar ta slut! Behöver påfyllning med slipsar! Har ni ställt upp era pappor mot väggen och krävt honom på slipsar med hot och spott på läpparna? Om ja, då kanske ni har gått för långt, men jag uppskattar tanken. Be honom annars snällt om hans bortglömda slipshög som han ändå aldrig tittar på. Jag kan bära dem! En och en, för kampens skull!
Slipsen jag har på mig idag är av märket Peer of Scandinavia, och den enda sida som verkar ha nån information alls om märket fungerar inte. Typiskt. Ni kan i alla fall buda på den här (beklagar den dåliga bilden, ingen kamera jag provat idag ville fånga upp färgerna ordentligt): http://www.tradera.com/lila-och-rutig-slips-enslipsomdagen-dag-44-auktion_340275_149253419

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar