Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

torsdag 2 februari 2012

Dag 33: Ljusare tider!


Jag måste verkligen bli bättre på att ta dagens bilder hemma där vi har en bra kamera. Min mobil klarar helt enkelt inte av att ta ordentliga bilder. Alls. De blir blurriga, den använder aldrig blixten när den behöver det och färgerna blir alltid konstiga. Idag så tycker jag att det var en positiv sak däremot! Blurret, som gjorde att allt fick ett extra lager egentligen fick min blåa t-shirt och den gröna väggen att lysa lite extra, samt att texten på tröjan sticker fram lite mer. Cool effekt tyckte jag!

Rent allmänt så är det skönt med en färggladare bild, även om slipsen råkar vara av den svartare typen. Det behövs fortfarande mer färg i vardagen, men idag kände jag åtminstone att ljuset är på väg tillbaka! Morgnarna de senaste månaderna har varit otäckt mörka. Ganska jobbig känsla att gå hemifrån när det är mörkt ute och komma hem när det är mörkt ute. Imorse var det däremot en annan femma! Solen lyste så att man kände hur D-vitaminerna bubblade i en!

Hade det inte varit för all snö och den hårda kylan så hade det känts som den första vårdagen. Den dagen som väldigt många väntar på som ska befria oss från mörkrets trista grepp och kylans vassa tänder. Färg, ljus och värme! Törstar så mycket att man blir galen ibland! Men dagens smakprov gjorde gott det med. Hjärnan piggnade till lite extra och man blev automatiskt lite gladare. En svag lättnad drog liksom över mig när jag gick där och huttrade.

Otroligt skönt, faktiskt.


Dagens glansigt svarta slips är donerad av Stefan Gädda och har inget märke på sig, vilket jag tycker är konstigt då den verkar vara väldigt fin. Ordentligt gjord i siden med en snygg glans som frambringar det rutiga mönstret. Vill ni lägga ett bud så kan ni göra det här: http://www.tradera.com/svartrutig-sidenslips-enslipsomdagen-dag-33-auktion_340275_148363183

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar