Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

onsdag 8 februari 2012

Dag 39: Historier


Idag blev det en av min morfars slipsar som jag står och ser galen ut i. Den är av märket Portia, precis som en av de andra slipsar jag haft på mig på sistone. Jag måste säga att jag är förvånad över hur dåligt med information det finns om de flesta märken. Man behöver kunna synas på nätet ordentligt nuförtiden, även om man inte har internetbutiker eller liknande. Om man presenterar sig på nätet på ett bra sätt så tycker jag det stärker märket och man har större chans att återvända till det senare.

Det finns ju såklart otroligt många slipsmärken, ungefär lika många som det finns slipsar, men under de dagar jag har kört projektet än så länge så har jag stött på en hel del märken, men de flesta har återkommit åtminstone en gång vilket betyder att de köps då och då. Alltså är det ett märke som folk gillar och då är det värt att synas så mycket som möjligt, oavsett om man är ett stort och pråligt märke med endast handgjorda sidenslipsar eller om man är ett billigt märke med syntetslipsar som släpper i sömmarna. Ett varumärke kan alltid bli starkare.

Jag jobbar mycket med att se till att sajter hamnar högt på Google när man söker på specifika nyckelord och är man klurig nog så kan vilken sajt som helst hamna högst upp på listan. Problemet med slipsmärkena är att, om de faktiskt har en sajt, så kommer de ofta inte ens på de första sidorna på Google, utan halkar bak en hel del. När man bara söker på deras namn! Så ska det inte vara. Jag är genuint intresserad av att veta mer om slipsarna jag bär runt halsen. Allt har en historia och jag vill gärna ta del av den. Det känns viktigt.

Den historia jag helst skulle vilja höra däremot är från den som har haft slipsen. Var den fick den ifrån, om det var en present eller eget köp, varför den tycker om slipsen eller inte tycker om den o.s.v. är det jag skulle vilja veta mer om. Jag tänker ofta på gamla saker, om det så är en leksak, ett plagg, ett hus eller en bil. Spelar ingen roll vad, men oftast är det väldigt slitna eller nergågna saker. De har alla nån gång varit splitter nya. Hur var de då? Vad tänkte man när man skapade dem, eller köpte dem? Det är saker som har bestått och varit med om mycket. Om ändå de kunde tala, så skulle man nog höra mycket fantastiska (på gott och ont) berättelser.


Om ni vill buda på dagens slips så kan ni göra det här: http://www.tradera.com/morkbla-monstrad-slips-enslipsomdagen-dag-39-auktion_340275_148847165

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar