Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

torsdag 16 februari 2012

Dag 47: Swedish fika


Något jag känner att jag gjort alldeles för lite de åren jag bott i Stockholm, är att gå ut och fika på nåt av de cirkus 5 kvadriljoner caféer som finns här. Det är rätt svårt att hitta de bra ställena, då man har så många egna kriterier. Personalen ska vara trevlig, det ska inte vara för dyrt, lokalen ska var mysig m.m.

Jag har lite av en fördel där ändå, då bland annat min Malin har varit ute och fikat på många olika ställen, så tack vare henne har jag upptäckt många bra ställen utan att behöva vada igenom en massa skit först. Idag t.ex. så tog jag min lunch på Café Blå Lotus, som har ett riktigt mysigt ställe och jättetrevlig personal, och där ni kan se mig sitta och chilla på dagens bild. Då plånboken är lite mager för tillfället så kunde jag bara köpa en ostmacka där, men den var väldigt god! Sen att bara sitta där och mysa samtidigt som jag sitter och spelar lite, är guld värt. Perfekt paus från jobbstressen.

Kommer nog att utforska lite på min egen hand ändå, för att se om jag kan hitta mina egna guldkorn. Jag kan dock inte bedöma kaffet på ställen, då jag inte dricker kaffe, men jag ska nog kunna njuta ändå. Det går, jag lovar!


Dagens slips är donerad av Mitra Samarasinge och är av märket St. Michael, som jag haft med tidigare, men som är den brittiska kedjan Marks& Spencers egna gamla märke. De använder inte just det namnet längre, men de gjorde det under ca 60 år, så de har kastat bort något ganska väletablerat ändå! De klarar sig nog ändå dock. Vill ni buda på slipsen så kan ni göra det här: http://www.tradera.com/morkbla-och-vitrandig-slips-enslipsomdagen-dag-47-auktion_340275_149492708

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar