Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

tisdag 7 februari 2012

Dag 38: Första månaden klar!


Uppe i ottan och tar en bild innan man springer iväg till pendeln. Lite i motsats till gårdagen när jag inte hann göra något alls förrän dagen var slut, i princip.

Idag har den sista av januarislipsarna sålts! Totalsumman för projektets första månad är... *trumvirvel* ....

1846 kr!

Inte alls illa måste jag säga! Folk har varit väldigt snälla och generösa, då vissa t.o.m. har vunnit en slips för ett belopp men skänkt mycket mer! Ett stort tack till alla som köper slipsarna! Så snart jag fått in betalningen för den sista slipsen så skickar jag iväg pengarna till Fonden mot Prostatacancer. Sen så inväntar jag tack-brevet från dem som jag sen lägger upp här! Det finns nog en hel del folk där ute som är osäkra på hela grejen, om det är på riktigt eller om jag bara försöker stjäla folks pengar. Jag kan förstå dem, det finns otroligt många "välgörenheter" runt om på nätet och ute på stan, lappar man får i brevlådan och som sätts på anslagstavlor m.m. och det gör att man blir misstänksam mot det mesta.

Förhoppningsvis kan jag lugna dessa personer när jag väl kan visa upp att jag har donerat pengarna. Men men.. nu börjar andra månaden! Känner ni att ni ville att första månadens siffra skulle varit större? Ingen fara, ni har nu chansen att göra februaris belopp hur stort ni vill! Det finns alltid 7 slipsar att buda på, så se till att sticka bort till Tradera för att kolla in vad jag har!

Tänk bara på detta enkla budskap: Donera till kampen mot Prostatacancer och få en slips på köpet!

Dagens slips är en av mina egna och när jag såg denna så visste jag direkt att jag skulle ha med den. En snygg sidenslips av märket Corneliani som är ett italienskt märke, som grundades 1930 av Alfredo Corneliani och då började med att tillverka regnrockar. De gick senare under 1950-talet även över till att skapa kostymer, under ledning av sönerna Claudio och Carlarlberto, och sen under början av 1990-talet så slöt de cirkeln lite med att tillverka även tröjor, skjortor och slipsar. Corneliani syr inte bara saker åt sig själv heller, utan även åt andra stora modebolag som t.ex. Ralph Lauren, då Corneliani alltid håller en hög kvalitetsnivå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar