Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

lördag 18 februari 2012

Dag 49. Min första slips


När jag tog fram de slipsar jag skulle sälja i projektet så la jag inte till denna slipsen direkt. Den är min första slips och hade legat i garderoben färdigknuten väldigt länge. Jag hade inte vågat knyta upp den, då jag inte visste hur man skulle knyta den igen. När jag sen la till den till projektet så knöt jag upp den, för första gången sen min morfar knöt den åt mig på min student, för 8 år sedan. Den var väääldigt länge min enda slips, men jag gillade aldrig att ha slips på mig, till skillnad från nu.

Slipsen i sig är inget särskilt, det är en gammal polyesterslips som jag inte riktigt vet var den kommer ifrån. Kanske är en av min pappas gamla slipsar. Men den är speciell för mig ändå, då jag haft den så länge och den var min första. Nu får den ett bra syfte igen, genom att hjälpa till att bidra till Fonden mot Prostatacancer. Det känns väldigt bra.

Vill ni buda på min gamla kompis, så kan ni göra det här: http://www.tradera.com/svar-bla-vit-randig-slips-enslipsomdagen-dag-49-auktion_340275_149651086

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar