Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

fredag 24 februari 2012

Dag 55: Flytta hemifrån


Här kommer helgen! En hel del planerat, då vi ska bland annat fira min mammas 60-årsdag några dagar tidigt med en helkväll med vin, brädspel och skönt häng. Nåt som man inte får chansen att göra så ofta när man bor 50 mil ifrån varandra!

Det har varit lite dåligt med att åka ner till Hässleholm, där jag är uppvuxen, då det krävs både tid och pengar, vilket ofta inte klickar samman så jätteofta. Har mycket minnen i den staden, men det kändes verkligen som en stad man skulle åka ifrån. Redan som 16-åring var jag fast besluten om att lämna lilla Hässlehåla och drömde mig bort till när jag hade mitt eget hem någon annanstans. Det var kanske inte de mest glamorösa drömmar, då jag minns att en av sakerna jag såg fram emot mest var att kunna gå och handla. Handla min egen mat, mina egna saker, fylla kylen och hemmet med just de saker jag ville ha där.

Det klassiska med att som barn säga att när man blir stor så ska man bara äta glass till middag och hoppa i sängen hela dagen stämmer kanske inte, men att ha möjligheten till det är det fantastiska. Att kunna, om jag vill, skippa att laga mat nån kväll och bara tömma ett glasspaket, och själv ta de konsekvenser som kommer av det utan att någon hytter med fingret eller suckar åt en. Mitt hem, mina regler. Sen när jag har barn så kommer jag ju inte låta dem äta glass till middag såklart, men när de väl har vuxit upp och flyttat hemifrån så kan jag tänka mig att besöka dem och bara sitta en kväll framför nån film med inget annat än glass i magen. Förutom möjligtvis lite chips till efterrätt.


Dagens slips är donerad av min mamma, som då är en av den stora bunten slipsar jag fick igår. Den är helt i siden och är av märket Conwell, som är ett av H&Ms märken de använder. Vill ni lägga ett bud kan ni göra det här: http://www.tradera.com/vinrod-rutig-slips-enslipsomdagen-dag-55-auktion_340275_150165548

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar