Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

onsdag 22 februari 2012

Dag 53: Anders lär sig läsa


Idag lär jag mig läsa och får veta hur en gris ser ut, med hjälp från min underbara lilla systerdotter Alva. Jag chillar lite i hennes rum på en övergödd nyckelpiga medan boken avger ett bondgårdsläte efter ett annat. Skön stämning med den lilla damen, helt enkelt.

Dagens slips är en jag inhandlat på egen hand och den är av märket Uptown, ännu ett sånt där märke som blir anonymt då det är ett alltför vanligt ord. Jag vill verkligen få fram fler historier bakom slipsarna jag har med, antingen om själva slipsmärket eller om personen som haft den. Jag kommer försöka jaga rätt på lite sådana och har kanske ett par på gång.

Har ni nån enstaka slips med nån särskild historia? När ni fick den, vem ni fick den av eller kanske bara vad ni gjorde när ni använde den? Alla såna här historier tycker jag ska berättas, så varför inte här?

Vill ni buda på dagens slips så kan ni göra det här: http://www.tradera.com/gron-slips-med-tulpanmonster-enslipsomdagen-dag-53-auktion_340275_150027786

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar