Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

lördag 11 februari 2012

Dag 42: Gårdagens intryck


Om ni läste gårdagens inlägg så vet ni att jag och Malin var iväg till DICE för att prova på Mass Effect 3, innan det kommer ut. Det var verkligen en upplevelse! Vi slussades in i ett av deras Game Rooms där vi sattes vid datorskärmar kopplade till varsin Xbox. Detta betydde tyvärr att vi inte fick prova på att använda Kinect, som jag hade hoppats på, men det gjorde inte så mycket.

Spelet inleds väldigt dramatiskt och man märker att de har satsat hårt på att göra alla mellansekvenser, dialoger och action sammanvävda så bra som möjligt. Det blir väldigt filmiskt och man sitter där och gapar inför scenerna som utspelar sig. Då biten vi fick spela var väldigt actionfylld, så blev det nästan inga dialoger eller moraliska val, vilket var lite av en besvikelse, men jag har en känsla av att det bara gäller den här delen av spelet.

Jag märkte inte så många spelmässiga förändringar, mer än att man kan hoppa över större gap, man kan sprinta väldigt långt och man kan röra sig lite mer i cover. Sen så har de även lagt till en Heavy Melee attack, utöver att bara kunna banka på som vanligt på fiender. Den innebär i princip att man hugger fienden i ansiktet, vilket är otroligt tillfredställande.



Jag tänker inte spoila något om storyn eller så, men om jag ska nämna något om karaktärerna man fick ha att göra med, så var de mest ganska tråkiga eller uttjatade från tidigare spel. Förmodligen har vi knappt skrapat på ytan av karaktärsgalleriet, men jag hade hoppats på nån lite mer intressant person att lära känna.

En sak som är säker däremot, är att både jag och Malin vill verkligen verkligen spela det när vi väl kan sen. Flera gånger igårkväll och idag har vi båda tänkt "Men ska vi inte fortsätta spela lite Mass Effect 3?" för att sen inse att vi faktiskt inte kan göra det. Så, nu spenderar vi eftermiddagen med att spela Discworld-brädspelet istället och äntligen lär oss hur man gör det. Riktigt kul spel faktiskt! Jag kan definitivt rekommendera det, speciellt om man läst en del av böckerna.

Nu ska jag återgå till spelet och äta lite av Malins nybakade kladdkaka!


Dagens slips är donerad av Per Malmberg och har inget specifikt märke på sig, mer än att den är specifikt tillverkad åt företaget Alfa Laval Agri, som är ett företag som huvudsakligen tillverkar mjölkningsmaskiner och liknande. Vill ni lägga ett bud på den, så kan ni göra det här: http://www.tradera.com/bla-slips-med-rott-ko-monster-enslipsomdagen-dag-42-auktion_340275_149048896

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar