Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

torsdag 9 februari 2012

Dag 40: Slipsar vs. flugor


Vissa har undrat om jag nån gång kommer ha på mig en fluga under projektet, då folk gillar flugor väldigt mycket, men det är ett strikt slipsprojekt så det går inte för fem öre. Fast då kanske ni är lite förundrade över dagens bild? Bryter jag mot reglerna? Skändar jag allt som är heligt och dyrt med projektet? Nejdå, jag har faktiskt en slips på mig. En slips som är donerad av Per Malmberg för övrigt, som saknar märke, och som ni kan se normala bilder på här, samtidigt som ni budar på den: http://www.tradera.com/vit-rosa-randig-mork-slips-enslipsomdagen-dag-40-auktion_340275_148917551

Att knyta en slips som en fluga är något jag viljat göra ett tag, men det var inte förrän idag som jag faktiskt tog mig i kragen (höhö) och gjorde det. Lite snabb research om tips på YouTube var allt som krävdes för att få till en riktigt snygg fluga av en helt vanlig slips. Om ni själva vill försöka så rekommenderar jag att ni inte använder en för bred slips, då det kan bli problem, samt att den smalare änden är så smal som möjligt. Dagens slips hade en väldigt smal svans så det blev perfekt tyckte jag.

Personligen så föredrar jag slipsar före flugor, men de har helt klart sin charm. Jag kommer göra fler såna här i framtiden (vilket får Malin att jubla, då hon älskar flugor)!

1 kommentar: