Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

måndag 9 januari 2012

Dag 9: Slut på ledigheten


Jag har haft bra med ledigt över jul, vilket har varit väldigt skönt och välbehövligt, men nu är det slut på det. Idag började jobbet igen det känns lite ovant att komma igång igen, men jag anpassar mig rätt snabbt. Den största omställningen blir väl att jag måste börja gå upp väldigt tidigt igen, men framförallt att jag inte kan sitta och äta frukost med Malin och ha en skön morgon tillsammans. Men men, helgen kommer snabbare än man tror och då blir det morgonmys igen.

Idag bär jag en slips som min egen pappa donerade, som är av märket Backer men som även är designad av Marja Kurki. Kurki är en finsk designer som började med sitt "enkvinnas"-bolag, som hon kallade det, 1976 och desginade då huvudsakligen sidenscarfs och sidenslipsar. Idag är det en stor designkoncern som finns över hela världen. Nu vet jag tyvärr inte vilket år min slips är ifrån, men kul att veta att det är en designerslips! Kudos till Marja för att ha bildat nåt så stort med sina egna designer!

Vill ni buda på dagens slips så kan ni göra det här:  http://www.tradera.com/svart-monstrad-slips-enslipsomdagen-dag-9-auktion_340275_146862146

Lite om dagens bild också, i bakgrunden kan man se min bild av Solid Snake gjord med pärlplatta. Den står bredvid Malins Doctor Robotnik som ni kunde se i ett tidigare inlägg. På mig i övrigt har jag bara en enkel t-shirt som jag köpte när vi var på koncert i London i somras och såg The Phoenix Foundation. Underbar koncert med riktigt bra musik. Om du inte hört dem förr (vilket de flesta inte gjort, tyvärr) så föreslår jag att du lyssnar på ett par låtar här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar