Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

fredag 20 januari 2012

Dag 20: Semi-casual friday


Casual friday är ju ett ganska vanligt fenomen, speciellt på kontor där kostym är praxis varje dag. I och med att jag har slips på mig varje dag, så får jag göra så gott jag kan för att bli casual ändå. Det känns ändå rätt casual när jag står i en mjuk och skön skjorta med uppkavlade ärmar medans chefen fotar mig med sin iPhone. (sidnot: jag råkade först skriva "medans chefer fotar sig med sin iPhone", men riktigt så kul ska vi inte ha!)

Jag har inte på mig kostym särskilt ofta, och aldrig till jobbet då det kan se lite over-the-top ut med en programmerare som halv-ligger i en kontorsstol i hörlurar och full kostym. De gånger jag faktiskt har kostym, så gillar jag det riktigt mycket. Många verkar stöna över att behöva klä upp sig i kostym och slips ibland, men jag tycker det känns bra att vara lite extra classy. Helst ska jag ha väst till munderingen också, så att jag kan ha en ursäkt att få med mitt fickur.

För att fortsätta i detta fredagsslappa manér så tänker jag bara göra detta korta inlägg idag. Hoppas ni alla där ute har en bra helg! Men innan ni går, så måste jag berätta att, som ni kan se till höger här, att vi närmar oss den första tusenlappen i donationer! Fantastiskt! Tack till alla som budar!

Dagens slips är ännu en av mina egna och är av märket Alynn, som är ett amerikanskt märke, och när jag söker runt så verkar det som att slipsen (som heter In Vino Vertias, för övrigt) är av en lite dyrare sort! Såg den på rea i nån internetbutik, och då låg den på  ca 35 dollar. PÅ REA! Så, här kan ni fynda om ni får till ett bra pris! Vill ni buda så kan ni göra det här:  http://www.tradera.com/mork-slips-med-vinkorks-monster-enslipsomdagen-dag-20-auktion_340275_147525388

1 kommentar:

  1. Håller med om casual friday - folk har någon oförklarlig ovilja gentemot kostymer. Och det är konstigt, med tanke på hur fina de är!

    SvaraRadera