Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

torsdag 5 januari 2012

Dag 5: Ut med julen!


Så var det dags att städa ut julen! Det görs av två anledningar: Dels så har julen passerat, men det behöver inte betyda så mycket för julstädandet, då vi nåt år haft kvar granen till april av ren lathet, men nu behöver vi också göra plats för vår nya spinningcykel som vi köpt. Yes, nu är det dags att röra på fläsket lite, få upp lite kondition och kanske må bättre rent allmänt.

När vi tar ner allt pynt så tänker jag lite på tidigare jular, specifikt min och Malins första jul tillsammans som också var bådas första jul efter vi flyttat hemifrån när vi bodde i min lilla studentlägenhet på 21 kvm. Egentligen fick man bara bo en person i lägenhet, men jag tjuvade in Malin där ändå.
Eftersom vi båda var studenter och hade hög hyra så fanns det inga pengar till varken gran eller pynt, så vi fixade alltihop på egen hand. Först gick vi ut i närskogen, mitt i natten, och sågade ner en perfekt liten minigran. Den var säkert inte mer än en meter hög. Sen tog vi hem den och satte den i en liten julgransfot som vi fått, och sen kom allt pynt. Vi hade en ljusslinga för papperslampor som vi använde som julgransbelysning och sen spenderade vi ett par veckor med att pyssla ihop allt som hängde i granen.

Vi hade inga julkulor men vi hade istället alla spökena från Pacman, alla olika Tetris-block, lite diverse konstiga figurer och juliga formar och slutligen en stjärna från Super Mario Bros. med ögon och allt i toppen av granen. Den blev otroligt fin!

Dagens slips tillhörde min morfar Åke Gatu, som dog för ungefär ett år sedan. Min mormor donerade en bunt av hans slipsar till mitt projekt så här är den första av dem! Jag valde att ha den på mig knutlös så den hänger bekvämt runt halsen bara.

Vill ni buda på den fina slipsen, så kan ni göra det här:

http://www.tradera.com/rodmonstrad-slips-enslipsomdagen-dag-5-auktion_340275_146639047

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar