Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

fredag 27 januari 2012

Dag 27: Vandrande programmerare


Sitter här hemma och har jobbat dagens sista arbetstimmar. Det är en väldigt skön sak med programmering, man kan göra den i princip varsomhelst ifrån sålänge man har en laptop med sig. Skulle kunna göra allt på resande fot om jag så vill, med mobilt bredband donglande från sidan av notebooken. Hade nån tanke för nåt år sen, som jag tyckte verkade ganska häftig angående det hela.

Jag har alltid gillat att resa runt i Sverige. Sverige är vackert och fyllt med mysiga städer. Jag tänkte mig att jag skulle kunna spendera ett par månader med att åka runt i Sverige med tåg, lite på måfå. Köpa tågbiljetter endast genom Tradera, där jag budar max 10 kronor på en massa resor från den platsen jag var på och den första jag vinner åker jag till. Så håller jag på så och sover på vandrarhem eller hos vänner, medan jag jobbar från caféer eller liknande under dagen. Jag tror att det skulle kunna vara ett väldigt avslappnande sätt att jobba på, samtidigt som man får uppleva en massa nya saker.

Många kan säga att Sverige är för tråkigt att åka runt i och att man borde åka ut i Europa istället, men jag skulle känna mig mer stressad av att vara ute i kontinenten än att vara här. Sverige har väldigt mycket att erbjuda och har väldigt mycket folk i sig överallt också. Varför inte träffa så många av dem som möjligt?

Jag brukade vara sjukt blyg förr i tiden, men sen jag började träffa folk jag bara hade pratat med online så släppte det otroligt mycket. Det var även så jag upptäckte Sverige lite.

Den vandrande programmeraren! Hjälper folk i webbnöd över hela landet! Is it a bird? Is it a plane? No! Det är en kille med en laptop och cape! Får nog skaffa en cape, helt enkelt.


Dagens slips är donerad av Tieroom.se och är av märket Notch. Vill ni buda på den så kan ni göra det HÄR:  http://www.tradera.com/vit-beige-och-rutig-slips-enslipsomdagen-dag-27-auktion_340275_147962927

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar