Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

måndag 23 januari 2012

Dag 23: Wow-känslor


Idag tog jag mig till en av mina favoritplatser här i Stockholm, vilket är på en kulle på södermalm där man i princip ser ut över hela innerstan. I bakgrunden där kan ni se stadshuset som ligger vid vattnet. Nu när snön har kommit lite mer ordentligt till dessa trakter så är hustaken vita och fina även om det i övrigt ser lite grått ut. Sen kan inte denna bilden göra utsikten rättvisa. Varje gång jag går upp dit, så får jag en wow-känsla som inte lägger sig förrän ett tag efter jag klättrat ner igen.

Det är både uppfriskande och upplyftande att ta sig såna wow-upplevelser då och då, och de kan komma i många olika förpackningar. Oändligt många, till och med. Det handlar väl mest om ens egna preferenser. I mitt fall kan de komma efter, eller under, en riktigt bra film, spel eller bok. Det kan också vara från något så enkelt som när jag kramar om min sambo och hjärtat hoppar till i bröstet på mig.

Något annat som har gett mig den känslan i princip varje gång är när jag har varit på tv-spelskonsert. Det är alltså då en konsert där musik från olika tv-spel spelas av ett band, eller oftast en symfoniorkester. Om jag har en relation till spelet eller något av spelen som de spelar musiken ifrån så får jag alltid den överväldigande känslan som fyller mig från topp till tå, som gör att jag inte vill att låten nånsin ska ta slut. Det är ju såklart alltid väldigt mäktigt att höra musiken live också.

I november förra året så var vi på en konsert här i Stockholm som hetter Gamers X-mas som leddes av David Westerlund, där de hade sin första julkonsert med spelmusik från de senaste 3-4 årtionden och jag tyckte det var helt fantastiskt. Nu i vår så är samma man med och arrangerar Level 2, vilket är en uppföljare på förra årets Level Uppsala som jag tyvärr missade helt och hållet. Den var visserligen då bara i Uppsala, men nu kommer det även till Stockholm! Jag ska se om jag kan ta mig dit denna gången, vi får se. Konserten går av stapeln den 9 mars i Berwaldhallen, och biljetterna släpptes idag! Spännande! Om man lyckas ta sig dit kanske man ser nån av er där också?

Dagens slips är en jag införskaffat själv och är en italiensk sidenslips av märket Uomo. Svårt att hitta något om märket, då ordet "uomo" betyder "man" på italienska. Google blir lite förvirrad av det enkla ordet, även när jag lägger till fler relevanta sökord.
Vill ni buda på slipsen kan ni göra det här:  http://www.tradera.com/gron-monstrad-slips-enslipsomdagen-dag-23-auktion_340275_147716138


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar