Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

lördag 14 januari 2012

Dag 14: Ljuva lördag


Att vara hemma och göra ingenting (ansträngande) kan verkligen vara guld värt ibland. Så kommer denna helgen antagligen se ut. Sitta inne, spela tv-spel, brädspel, se på film och bara mysa rent allmänt. Jag påbörjade dagen med att gå upp innan Malin hade vaknat och gick ut med hunden, så att morgonens stora ansträngning skulle vara avklarad. När jag kom så förberedde jag lite frukost med bara lite mackor, några tända ljus och varm choklad. Även denna gången sån där på pinne som vi fick av min syster i julklapp (se bild längre ner). Vit choklad med vanilj som sitter på en polkagrispinne, det är riktigt mums det. Sen när allt är klart så väcker jag Malin så hon kommer upp och möts av allt detta härliga.

Dagens slips reflekterar det hela lite också, åtminstonde i mina ögon, då jag tycker den ser ut som en pyjamasslips. Den passade bra till mjukisbyxorna och den mjukaste och skönaste tröjan jag äger. Slipsen är donerad av Per Malmberg och är en 100% sidenslips. Det står tyvärr inget märke på den, vilket är synd då jag tycker den känns som att den är av riktigt bra kvalitet. Skulle vilja veta mer om den.

Nu på eftermiddagen ska vi försöka sätta oss in i en av de julklappar jag gav till Malin, ett brädspel som baseras på Discworld världen, som majoriteten av Terry Pratchetts böcker utspelar sig i. Spelet heter Guards! Guards! (döpt efter en av böckerna) och vi har försökt sätta oss in i det en gång tidigare, men det var riktigt mycker regler som alla hänvisar till ytterligare en regel som hänvisar till ytterligare en regel o.s.v. så det var mycket mer invecklat än jag trodde. Men allt som krävs är nog att man tar sig en stund och provar sig fram i lugn och ro.



Så, varm choklad, brädspel och annat avslappnande kommer göra detta till en riktigt skön lördag.

Vill ni buda på dagens slips så kan ni göra det här: http://www.tradera.com/morkbla-monstrad-slips-enslipsomdagen-dag-14-auktion_340275_147130602

1 kommentar: