Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

söndag 8 januari 2012

Dag 8: Milstolpen


Jag har sagt tidigare att jag skulle försöka undvika att stå och posera ostigt framför kameran på nåt naturligt sätt, men nu har det ju blivit så att jag gjort det ändå. Så nu råder jag bot på det lite. Malin skulle ta dagens bild åt mig och jag försöker såklart se så naturlig ut som möjligt. Det blir inte bra. Så, hon ber mig att först visa tänderna, dra bak axlarna, tryck ut bröstet och le så stort som möjligt. Resultatet ser ni ovan. Jag måste faktiskt säga att det blev minst lika naturligt som alla de tidigare bilderna, så det har ju inte blivit sämre, eller hur?

Dagens slips har faktiskt jag själv donerat, då det är en av de slipsar jag köpte innan jag ens la upp bloggen. Jag var ute på jakt efter billiga slipsar, men de är verkligen mycket dyrare än man tror. Eller åtminstonde än vad jag trodde. Jag var in på second hand-butiker så som Myrorna, Erikshjälpen och Stadsmissionen men där kostade alla slipsar minst 40-50 kr, och då var det de allra fulaste och hemskaste slipsarna. Slipsen ni ser på bilden köpte jag med 8 andra på Läkarmissionen för 10 kr styck. Det var ett mer överkomligt pris, tyckte jag. Kan verka snålt, men vid det laget hade jag tänkt köpa alla 366 slipsarna själv och då hade det kunnat bli lite för dyrt för mig.

Sen kom jag på att jag kunde ju be om donationer. Folk ger ju bort massvis (och till och med slänger en hel del) med slipsar, så varför skulle de inte kunna ge bort några till mitt projekt? Sagt och gjort, jag lägger upp bloggen och får direkt erbjudanden om slipsar! Tack till alla som donerar, ni räddar verkligen både projektet och min plånbok!

Det behövs ju såklart fortfarande fler slipsar, så om ni känner för att gräva fram några, eller bara en, så skulle det hjälpa enormt mycket! Fråga alla ni känner! Fråga din pappa, din mamma, din morfar, brevbäraren, tandläkaren och skummisen vid kiosken! De flesta har nån slips liggandes som de undrar varför de nånsin skaffade den eller nån snygg som de skulle vilja kom till användning. Många pappor har garderoben full av fars dag-slipsar som ni kan nalla av. Sen är det bara att höra av er så ger jag er adressen att skicka till.

Sen måste jag ju delge er den otroligt glada nyheten att den första slipsen är nu såld! Den såldes för 101 kr vilket projektet tacksamt tar emot! Med lite snabb matematik så kan man räkna ut att om alla slipsar skulle säljas för det priset, så skulle vi skrapa ihop totalt 36966 kr till Fonden mot Prostatacancer. Det är ganska häftigt, tycker jag.

Jag lägger nu till ännu en räknare till bloggen, som visar hur mycket pengar vi dragit in. Vi kan kalla den Slipsbanken.

Dagens slips. som för övrigt är väldigt mjuk och mysig, kan ni buda på här: http://www.tradera.com/svart-bla-gra-randig-slips-enslipsomdagen-dag-8-auktion_340275_146791251

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar