Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

lördag 21 januari 2012

Dag 21: Kalajs!


Idag blir det 30-årsfest för Malins bror, så då slänger vi på finpaltorna och jag tar fram en av de snyggaste slipsarna jag har. Jag försöker vara ganska objektiv till slipsarna jag lägger upp, men den här tycker jag är så jäkla snygg så jag kan inte låta bli! Den är från Tieroom.se och är av märket Notch, som vanligt. Alla slipsar jag fått därifrån är av samma märke.

Angående 30-årsfirande, så ser jag fram emot mitt eget dito om några år. Eller ja, kanske inte ser fram emot sådär men har ingenting emot att det närmar sig åtminstone. Jag har inga problem med att bli äldre, det enda jag tänker på är egentligen hur perspektivet ändras. När jag var liten så såg jag på de artister och skådespelare som var inne för tillfället och de var oftast mellan 18-25 år vilket såklart var jättemycket äldre än min egen handfull vintrar. Nu så om jag kollar på artister som Lady Gaga, Adele eller First Aid Kit så är de alla yngre än mig! Det är så konstigt! Det var de ju aldrig förut?

En annan sak med att bli äldre är att alla andra blir ju också äldre. De där som man minns som unga i filmer, som man fortfarande ser ibland, men som idag är runt 60 år eller äldre. Den jag tänker mest på i det fallet brukar vara Arnold Schwarzenegger (som jag kunde stava till utan att behöva kolla upp det! 5 poäng till mig!) som var den där muskulösa kolossen som stod och sköt ner hundratals terrorister non-stop i ca 5 minuter av filmen Commando, men som idag är en ganska hängig 65-åring. Hur gick det till? Tiden tickar på på olika sätt. Dels dagsvis och veckovis där man går igenom rutinerna som typ jobba 5 dagar, 2 dagar ledigt, jobba 5 dagar, 2 dagar ledigt o.s.v. men samtidigt som detta händer så går även månader och år. De grejerna märker man inte lika mycket förrän många av dem har gått och saker börjat förändras. Man glömmer bort lite grann att allt förändras konstant, i olika hastighet.

Tid är ett fenomen som jag alltid varit väldigt fascinerad av, så det är nog något jag kommer återgå till nån gång här i bloggen. Men nu börjar vi få slut på tid innan vi ska dra oss iväg, så det får bli stopp för den här gången.

Vill ni buda på dagens slips så kan ni göra det här: http://www.tradera.com/svart-vit-lila-randig-slips-enslipsomdagen-dag-21-auktion_340275_147574954

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar