Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

måndag 30 januari 2012

Dag 30: Återuppskattning


Malin sa nåt igår kväll som jag tyckte var väldigt bra. Det här med att det är så kul att saker får ytterligare en chans att uppskattas av någon. Jag själv gillar verkligen alla de slipsar jag har haft på mig än så länge, kanske vissa mer än andra men ändå. Majoriteten av dessa slipsar har donerats till projektet för att den som ägde dem inte ville ha dem längre, i princip. De var förlegade och ointressanta. Vissa tyckte rent av att deras slipsar var fula som stryk. Jag känner att de blir lite mer vad man gör dem till. Vissa slipsar jag haft på mig skulle antagligen klassas som gubbslipsar eller liknande, men när jag haft dem på mig så har jag tyckt det sett snyggt ut. Jag har gjort det snyggare (åtminstone i mina ögon) genom att bara bära dem som jag vill. Om det så är med skjorta, kavaj eller bara t-shirt, knuten eller oknuten m.m.

Jag hoppas, och tror, att de som köper slipsarna på Tradera vill göra mer än att bara donera pengar till projektet. Jag hoppas de gillar själva slipsen de köper, att de kommer ha den på sig på sitt sätt. Alla dessa slipsar har nån gång varit uppskattade, annars hade de antagligen inte köpts (även om det var en desperat fars dag-present). Jag vill verkligen att de ska uppskattas på nytt.
Detta är ju såklart inget krav. Du kan köpa en slips och göra soppa på den, om du så vill, bara för att stödja projektet. Men innan du sätter på kastrullen så tycker jag du ska sätta på dig slipsen åtminstone en gång. Se hur den känns. Prova med nåt plagg som du tänkte att en slips inte skulle passa till egentligen. Du blir nog glatt överraskad.

Ni som köpt slipsar av mig, jag skulle väldigt gärna vilja se er i er nya slips och hur ni tycker att den ska bäras! Ta en bild med mobilen och skicka iväg i ett mail till enslipsomdagen@gmail.com!

Dagens slips är donerad av Stefan Gädda och är av märket Fu F Yunlai, som jag har haft med tidigare. Hittar fortfarande inget om märket tyvärr. Den är helt i siden med fina små kameler på. Vill ni buda på en slips som då alltså är perfekt att ha på sig i öknen, då kan ni göra det här: http://www.tradera.com/morkbla-slips-med-kamelmonster-enslipsomdagen-dag-30-auktion_340275_148137553

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar