Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

måndag 2 januari 2012

Dag 2: Kamerastrul


Efter mycket om och men, så har jag äntligen fått in bilderna till datorn, så att jag kunde lägga upp detta! Kamerans USB anslutning ville helt enkelt inte fungera, oavset vilken dator jag provade med. Efter några timmars fixande och trixande så fick jag äntligen till det dock. Det blir nog att köpa en minneskortläsare till framtiden dock, så att jag inte riskerar att missa nån dag p.g.a. kamerans illvilja.

Dagens slips är donerad av Marcus Näslund och är av märket Ungaro, vilket i dagsläget inte säger mig någonting, men jag ska undersöka märken lite här och där så att ni vet lite mer om vad det är ni budar på.

Här är länken till dagens auktion:

http://www.tradera.com/gul-vinrod-randig-slips-med-monster-enslipsomdagen-dag-2-auktion_340275_146461562

Angående bilden så kanske ni har märkt att jag inte haft med mitt ansikte hittils och det är mestadels för att jag tyckte bilden blev bättre utan. Kanske låter fånigt men jag kommer visa mitt nylle så småning om, oroa er inte för det (eller ska ni oroa er kanske?). Till höger om mig på bilden ser vi den fantastiskt fina pärlplatteversionen av Doctor Robotnik från Sonic spelen, gjort av min minst lika underbara sambo Malin. Det är även Malin som hjälper mig att ta bilderna!

På tal om att ta bilder, så måste jag säga att det var svårare än jag trodde att hitta ett bra ställe att kort på. Bakgrunden ska inte vara för rörig och det ska inte vara för mörkt... Kan bli rätt knepigt. Men det ska nog gå i alla fall!

Idag chillar vi efter att ha kommit hem sent igår natt från vår vistelse i Dalarna där vi firat både jul och nyår. Jättehärligt att vara där, men lika härligt att vara hemma igen också. Vi är tröttare än vi trodde tydligen.

Nåja, ska ta det lite lugnt nu efter allt kameratrassel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar