Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

onsdag 9 maj 2012

Dag 130: Promenix


När man spenderar större delen av dagen på ändan inomhus så känner man sig ibland lite skyldig. Jag har varit ypperligt dålig på att ta mig ut och iväg från skärmarnas bleka glöd under arbetsdagarna på sistone, så jag har nu bestämt mig för att varje lunch (de dagar jag har möjlighet) så ska jag promenera runt i Stockholm. Jag tog dagens timme och vandrade runt, uppför och nedför större delen av Södermalm. Trots det gråa vädret så är det en fantastisk stad att gå runt i, så mycket blandningar av nytt och gammalt i arkitekturen, roliga affärer och caféer på smågatorna och jag har bara skrapat ytan av det hela.

Det är en stor stad och det finns löjligt många delar av den som jag aldrig satt min fot i, så jag tänker mig varför inte kombinera denna utforskningsexpedition med min brist på rörelse? Jag blir lite som en turist kanske, fast jag skippar nog den stereotypa looken med keps, solglasögon och kamera runt halsen. Det enda runt min hals blir slipsen, istället.

På tal om slipsen så börjar mitt förråd av slipsar sina lite! Jag har så att det räcker till lite över en månad till, men sen tar det slut! Så, det är dags att damma av trakasseri-färdigheterna och pressa alla ni känner och inte känner på slipsar! Annars om ni är mer vänligt lagda så kan ni även be folk snällt om de vill hjälpa till i kampen mot Prostatacancer. Jag lämnar det beslutet upp till er.


Dagens slips är donerad av Kenneth Bjerkebo och har inget märke på sig, men den är gjord i Sverige i alla fall. Alltid drömt om att ha ett äkta svenskt handverk kring halsen? Ja, då är det bara att buda på den här: http://www.tradera.com/abstrakt-svensk-slips-enslipsomdagen-dag-130-auktion_340275_155812463

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar