Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

fredag 27 juli 2012

Dag 209: Slips-o-metern säger ding!


Om ni riktar blicken till höger mot slips-o-metern, så ser ni nu att antalet slipar jag har fått in totalt sett är 377 stycken, vilket innebär att jag tekniskt sett har tillräckligt med slipsar för resten av året! Jag säger tekniskt sett då det inte är säkert att jag har tillräckligt många brukliga slipsar i den skaran som är kvar. Det finns de som är oändligt skrynkliga, omöjligt fläckiga eller bara rent av tuggade på (har ett flertal med detta förunderliga slitage), varav alla dessa problem gör att slipsarna är bortom räddning tyvärr. Om jag, eller antagligen Malin, kan göra något annat av dem så kanske jag kan sälja dem ändå, men annars behövs det fler slipsar! Det skadar heller aldrig med extra många så att man har nåt att välja på även i slutet!

Så fråga din far, farbror, moster, gamla mat-tant, valfri kändis eller korvgubben på torget om de har nån snygging till slips som de känner att de kan lämna ifrån sig i välgörenhetens tjänst så att den kan säljas och dess vinst sen kan gå oavkortat till Fonden mot Prostatacancer!


Dagens slips är donerad av Tina Ekwurtzel och är av märket Röda Sigillet, ni vet det där märket som görs av Hovleverantören av slipsar Amanda Christensen, så det är ju helt klart en slips av kvalité! Vill ni buda på den, kan ni göra det här: http://www.tradera.com/beige-bla-monstrad-slips-enslipsomdagen-dag-209-auktion_340275_160536327

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar