Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

söndag 1 juli 2012

Dag 183: Halvvägs igenom året


Är det inte helt sjukt? Om mindre än en timme (i skrivande stund) så passerar vi mittpunkten på året. Då tar den 183:e dagen slut och endast 183 dagar återstår. Halvåret har gått otroligt fort och det har hänt så mycket, känns det som, och minst lika mycket till kommer att ske!

Ser man på projektet så har allting gått upp och ner och hit och dit. Över månaderna har det kommit in mindre och mindre pengar, men jag har fått fler och fler läsare som kompensation. Jag ser tillbaka lite på de gamla inläggen jag skrivit och gillar det jag ser, även om kvalitén på mitt skrivande på senare tid har varit ganska vacklande. Jag väntade mig från början att det skulle gå upp och ner, däremot, så jag har ingen tvivel om att allt kommer gå uppåt igen.

Något bestående däremot har varit slipsintresset från min sida. Jag tycker fortfarande om att stå och välja bland de nu hundratals slipsar jag har hemma, för att sedan knyta på den utan att ens tänka (like a boss!) och stoltsera runt i den resten av dagen.

Om cirka en vecka kommer jag veta hur mycket första halvan av projektet dragit in totalt och jag tror det kommer landa kring 7,500 kronor. Fortsätter det likadant resten av året så kommer vi ha samlat in 15,000 kronor till Fonden mot Prostatacancer! Bara med att sälja gamla (och några nya) slipsar! Det är inte illa. Inte illa alls. Jag skulle personligen vilja få upp det till 20,000! Så, vi siktar högt!

Dagens slips är donerad av Karl-Arvid Persson och är av märket Håkan Troedsson. Ta och buda på den så kommer vi ta oss till 20 lax utan problem! Gör det här: http://www.tradera.com/mork-blommonstrad-slips-enslipsomdagen-dag-183-auktion_340275_159163021

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar