Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

fredag 6 juli 2012

Dag 188: Nörderier


Jag måste nörda mig lite här igen, tror jag. Jag har tidigare pratat om hur nya Windows 8 verkar rätt spännande, och jag har nog aldrig varit så spänd inför en Windows-release (det är ju Windows, liksom) och jag ser bara mer och mer info om det vilket får mig att känna att de faktiskt gör något riktigt rätt för en gångs skull. Jag har älskat Windows 7 hela tiden, men börjar helt plötsligt se mig själv i en inte så avlägsen framtid där jag sitter med dator, surfplatta och telefon som alla använder Windows 8 och kommunicerar med varandra. Jag vet, det har Apple gjort länge med sina prylar, men jag har aldrig varit ett fan av Macintosh-mojänger.

Nästa vecka kommer jag nörda loss lite extra och skaffa Windows 8 Release Preview till en dator som bara ligger, så jag ger er kanske en liten genomgång av mina egna intryck. Vi får se! My nerdy-sense is tingling.

På tal om tinglande sinnen, så ser jag fram emot att se nya Spiderman filmen snart! Var aldrig ett särskilt stort fan av Toby Maguire, så jag hoppas på en ny och bättre spindelkarl i och med Andrew Garfield. Nej, nu är det dags för helg. Ha en skön kväll!


Dagens slips är donerad av Slipslådan.se och är av märket Mano. En sprojlans ny slips är det som gäller alltså så det borde rycka i era fyndar-organ, var de nu sitter, så att ni kan gå in och buda på den här: http://www.tradera.com/svart-vinrod-randig-slips-helt-ny-enslipsomdagen-dag-188-auktion_340275_159408325

1 kommentar:

  1. Jag haller med. Ser riktigt trevligt ut. Dessutom det mest interessanta ar att windows 8 mobile ar samma framework. D.v.s att mappa samma program mellan platta, mobil och pc inte kommer vara nagot svart allt (enligt hur de forklarar det). Det ar nagot som ingen har gjort forr. Apple har ett helt enskilt dev kit for ios och deras os. Sa jag ser spannaden fram emot det hela med.

    SvaraRadera