Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

lördag 14 juli 2012

Dag 196: Just for kicks


När jag bodde hemma hos mina föräldrar så ägnade jag rätt mycket tid åt en av mina större hobbys, vilket var att skapa hemsidor. Jag försökte ge dem innehåll, men det var aldrig det jag tyckte var kul, utan jag ville bara skapa dem. Denna hobby ledde vidare till att jag började jobba inom branschen, men ända sen det blev ett jobb så har det knappt funnits tid eller ork för att skapa något på egen hand.

Sitter jag hela veckan och kodar och löser problem, som jag såklart också tycker om att göra även om det saknar den frihet som man vill ha ibland, så vill jag inte spendera de två dagar i veckan då jag inte måste göra detta med att sitta och knacka kod ytterligare när jag ändå ska göra det igen ett par dagar senare. Kvällarna är så fyllda med trötthet så där skulle det inte gå heller. Så det blir aldrig av, känns det som.

Men nu... Nu är det semester. När måndag kommer, så är det fortfarande semester. Efter den veckan är slut är det fortfarande semester! Så idag har jag helt plötsligt fått infallet att skapa en helt ny sajt, efter egna idéer och hitte-på. Det är så roligt! Jag har inga deadlines, inget jag måste få klart, inget jag måste lära mig, inga måsten alls. Jag kan bara skapa. Har saknat det en del, mer än jag trodde faktiskt. Får se till att njuta nu medans tiden finns! Om jag slutför något (vilket inte är ett måste, woohoo!) så kanske ni får se resultatet också. Wee!


Dagens slips är donerad av Tina Ekwurtzel och är av märket Evert Johanson i Finspång, vilket jag antar är en butik där eller något för jag hittar inget på nätet om herrn. Jag gillar färgkombinationen med det gröna och röda blandat med silvriga ränder, den får mig att tänka på godis. Vill ni mumsa i er den (rekommenderas inte, ha den som klädesplagg istället) så kan ni buda på den här: http://www.tradera.com/rod-gron-silver-randig-slips-enslipsomdagen-dag-196-auktion_340275_159841191

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar