Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

torsdag 5 juli 2012

Dag 187: Vissa dagar


I mitt yrke, som säkert många andra, så finns det dagar då man inte kommer någonstans. När det gäller programmering för nätet så handlar det ofta om en grej som Borde fungera, men som inte gör det, och man spenderar timme efter timme efter timme med att banka huvudet mot koden i ett försök att hitta orsaken, men allt bankade slutar oftast bara i huvudvärk. Det stadiet har jag nu nått, så jag säger att det är dags att dra sig hemåt och plåstra om skallen med en värktablett. Vissa dagar är bara sådär.

En bra sak däremot är att dessa dagar följs oftast av en dag där allt löser sig, ibland på en timme, ibland på fem minuter och ibland så har det faktiskt bara helt plötsligt fungerat när jag parkerat mig framför skärmen och ska kika på trasslet igen. Jag hoppas på det senare till imorgon, då fredagen skulle kännas omåttligt mycket trevligare! I annat fall så får jag tejpa en kudde till pannan och fortsätta banka.


Dagens slips är donerad av Ingmarie Görnebrand och Solveig Andersson och har ingen märkning på sig över huvud taget. Ni kanske undrar varför ni ser dessa två damers namn poppa upp här var och varannan dag? Det är för att de var snälla nog att skicka mig en hel skrälldus med slipsar, vilket bokstavligt talat väller ut ur min slipsförvaring där hemma, och jag avverkar då (änsålänge bara en bråkdel av) deras slipsar för att inte hela alltet ska kollapsa. Tur för mig att de skickat så många stiliga slipsar! Just dagens slips kan ni, och bör ni, gå in här för att buda på: http://www.tradera.com/prickig-och-monstrad-rod-slips-enslipsomdagen-dag-187-auktion_340275_159357335v

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar