Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

fredag 30 november 2012

Dag 335: Anders braskar så det smäller om det


Idag är Anders-dagen (min namnsdag! woo! party!) och då brukar jag få höra minst en gång det gamla ordspråket "Anders braskar, julen slaskar". För er som är oinsatta så innebär det att om det är snö på denna dag, så saknas detta vita täcke på julafton. Och vice versa. Men det är absolut ingen slaskande Anders idag, då det kommit så mycket snö (ca 6 decimeter!!) att vårat nya fina staket på framsidan snart inte syns längre.

Jag tror heller inte att julen kommer slaska ett dugg, inte här uppe i alla fall. Hos mina föräldrar nere i Skåne däremot kan man aldrig räkna med något. Jag har haft jular där där det varit snöfritt hela hösten/vintern, men på julafton så kommer det (helt magiskt och fantastiskt) 3 decimeter snö. Samt har jag haft motsatsen med vitt och fint hela december, men sen slask och fult på julafton helt plötsligt.

Snön är fortfarande väldigt fin, men om vi vill ta bilen nånstans i helgen gäller det att gräva gräva gräva då inte ett uns av den syns för tillfället. Snön går upp till bakluckan och täcker alla sidor och kanter. En stor vit låda just nu bara. Bara att kavla upp ärmarna.
Just ja! Jag har skottat min alldeles egen framsida för första gången! Måste skaffa en bättre skyffel, då jag bara har en ganska smal trädgårdsspade att gräva med. Men det går ändå!


Dagens slips är donerad av Atlas Designs, men denna gången är det inte deras märke. Den är av märket A.FortyThree och är något så speciellt som en stickad sidenslips. Riktigt skön och fin är den, och såklart fullkomligt ny och (nästan) oanvänd. Vill ni buda på den, kan ni göra det här: http://www.tradera.com/svart-vit-rod-randig-stickad-slips-enslipsomdagen-dag-335-auktion_340275_170085999

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar