Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

torsdag 22 november 2012

Dag 327: Retromani


Jag får till och från behovet av att uppleva nåt nytt (men gammalt) i retrospelsväg. Det brukar sluta med att jag fyndar nåt litet spel på Tradera, men denna gången tänker jag lite större. Jag har gått och blivit lite kär i den första gamla konsolen som SEGA släppte utanför Japan. Master System hette den och till skillnad från dess konkurrent Nintendo Entertainment System, så var det många som missade denna. Inklusive jag själv. Den var ändå rätt populär här i Europa, men dunderfloppade däremot i USA. Jag tycker den verkar både imponerande och rolig och är väldigt väldigt sugen på att prova lite allt möjligt till den!


Dagens slips är donerad av min mamma och är en mysig tysk slips (igen!) som ni kan buda på här: http://www.tradera.com/helylle-slips-med-rakt-slut-enslipsomdagen-dag-327-auktion_340275_169464427


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar