Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

onsdag 28 november 2012

Dag 333: Första julbaket


Lussekatter! Förra året var första gången jag gjorde dem (med hjälp från Malin) och det är en favorit som kommer i repris i år också. Vet inte riktigt varför det inte blivit av andra år, då de är så abnormt smarriga att de nästan borde vara olagliga. Men nu är det dags igen, då jag vevar ihop alltihopa för att vi ska kunna njuta av ett par bullar på kvällskvisten när vi tittar ut över den färska snön som lagt sig över allting. Tidigt? Kan vissa tycka, men jag tycker det är ett utmärkt tillfälle att börja jula sig lite. Har en flaska glögg som står och väntar också, så nu saknas bara allt pynt snart. Snart är det jul igen, snart är det jul igen, tralalalalalala!

Helt fristående från ovan text så är det idag dag 333 av projektet, och siffernörden inom mig pirrar till och blir glad, vilket även innebär att det är 33 dagar kvar av projektet! Jisses! Tiden flyger minsann, men mitt problem med slipsbrist kvarstår tyvärr. Har fått lite förstärkning, men det behövs ännu mer! Så, gnugga dina tinningar lite extra och se om du inte kan trolla fram några stycken du vill skicka till mig! Sålänge de är i gott skick (alltså inte trasiga, fläckiga eller för skrynkliga) så kan jag ha dem på mig! Du kanske har en slips som helt enkelt är ärkeful och en skamfläck på mänsklighetens kreativa historia, men som är i fint skick? Ja, då kan jag ha den på mig! Så kanske ni uppfyller något djupt begravet sadistiskt behov av att se folk i hemska slipsar. Jag tar gärna en utmaning!

Om ni efter timmar av grävande inte hittar nån slips att ge, så kan ni alltid köpa en! Just nu har jag flera slipsar som inte har några bud på sig, kan vara ett bra tillfälle att se till att några kronor kommer in till Fonden mot Prostatacancer! Kolla här till höger bara, så ser ni de som finns. Ett klick bort!


Annars kan ni ju alltid också buda på dagens slips, som är donerad av Tina Ekwurtzel och är av märket Silja of Sweden, vilket ni kan göra här: http://www.tradera.com/svart-rod-vit-randig-bred-slips-enslipsomdagen-dag-333-auktion_340275_169921099

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar