Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

torsdag 23 augusti 2012

Dag 236: Lekar omringar oss


Susanne Möller skriver idag lite kort om hur hon leker med sina omgivningar, något som jag själv också gör och har gjort antagligen hela mitt liv. Balanserar på trottoarkanten, försöker att inte gå på skarvarna, får endast röra vid specifika stenplattor, etc. Sånt som jag tänkt varit lite barnsligt kanske, men det har alltid gett lite glädje, så varför sluta? Trevligt att veta att ännu fler håller kvar det!


Dagens slips är donerad av Lars M. Nilsson och har inget märke på sig, men den ser lite bekant ut? Kan jag haft en likadan tidigare? Nästan omöjligt att hålla koll på vid det här laget (om jag inte bläddrar i bloggen tills fingrarna blöder)! Vill ni ta del av denna déjà vu så kan ni buda på den här: http://www.tradera.com/brun-monstrad-slips-enslipsomdagen-dag-236-auktion_340275_162228940

2 kommentarer:

  1. Så gör jag med. balanserar på trottoarkanter och hoppar över brunnslock osv. egentligen gör jag nog det omedvetet, men när jag väl tänker efter så gör jag nog det för att det är roligare att leka än att bara gå vanligt. :)
    // lillasyster

    SvaraRadera
  2. Håller med Hillevi!
    Vet att jag själv medvetet balanserar på kanter och även att man bara får gå på vissa stenblock :)

    SvaraRadera