Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

fredag 10 augusti 2012

Dag 223: Faller ner i den populära gropen


Jag är nog väldigt lättpåverkad, men jag kan inte riktigt hjälpa att svepas med i flugor. Jag försöker stå emot, av nån princip, men i slutändan så hakar jag på ändå. Det senaste som detta gäller är den sociala bildtjänsten Instagram. För varje bild som folk lägger upp och delar på Facebook eller Twitter så har jag själv blivit mer och mer sugen och jag är, precis som de flesta andra nuförtiden, helsåld på den retro-look som varje foto som tas får slängd över sig. Så efter en del tvekande så tankades appen ner till fånen, och jag tog en bild på min datormus för att testa på det som fanns närmast. Visst fan såg det bättre ut än det lilla datortillbehöret någonsin gjort.

Härnäst en kattbild (de gör alltid nåt som är värt att fotografera) och slutligen dagens slipsbild, även om den inte syns här i bloggen tyvärr utan bara originalbilden. Allt jag letar nu är fler saker att fotografera, inte för att de kommer vara särskilt intressanta för nån, utan mest för att det är så kul! Även min meningslösa bild på datormusen får mig att le, så vad kommer inte då bilder på allt annat där ute göra? Jag har fallit ner i gropen för Instagram, men jag har det rätt bra där nere ändå känner jag.


Dagens slips är donerad av Lars M. Nilsson och är av märket GANT som är ett amerikanskt märke som grundades 1949 i New Haven, Connecticut av Bernard Gant. Vill ni buda på den, kan ni göra det här: http://www.tradera.com/gron-sidenslips-med-fargade-rander-enslipsomdagen-dag-223-auktion_340275_161337035

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar