Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

söndag 12 augusti 2012

Dag 225: Nörd-moment igen


En av mina framtidsbilder för hemmet är att kunna styra allt elektroniskt på ett smart och centralt sätt, lite som en extremt lokal teknologisk gud, och det hela är idag väldigt möjligt såklart. Allt fler prylar får "smart"-prefixet, så snart har vi nog smartbrödrost och smartmakaroner och jag kan då med min smartphone få dem att spontankoka. Riktigt så långt kanske det inte går, men inte långt ifrån. Jag vill åtminstone kunna styra högtalare och musik till alla rum samtidigt, om jag så vill. Det kan man fixa rätt lätt idag! Vill ni också syssla med lite mer "home automation", som det så fint kallas, så kan ni läsa mer om det här.


Dagens slips är donerad av Lars M. Nilsson och är av märket Trevira. Vill ni lägga bud på den, kan ni göra det här: http://www.tradera.com/vit-slips-med-svarta-oranga-rutor-enslipsomdagen-dag-225-auktion_340275_161484563

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar