Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

fredag 3 augusti 2012

Dag 216: Metro no more


Jag börjar nog se mer och mer ut som en fanboy av Microsoft, något som förvånar mig själv en hel del fortfarande, även om jag alltid föredragit Windows före annat, men de har nu gått ut med att de skippar namnet Metro för designen på sina nya operativsystem Windows 8 och Windows Phone 8, p.g.a. en upphovsrättstvist. Om ni har sett mina tidigare inlägg om dessa operativsystem så vet ni att jag är ett stort fan (det där lät bättre i mitt huvud, i text ser det mer ut som att jag är en stor jävel) av dem och har gillat namnet de gett designen. Jag tyckte det klingade väl, helt enkelt.

Nu kan jag tänka mig att folket på Microsofts huvudkontor borta i Amerikat snurrar sina kugghjul på högsta spinn för att klura ut nåt minst lika bra. Jag kan tänka mig att när man lanserar nåt såhär nytt och annorlunda som verkligen kan vinna eller försvinna, så är det enorm press på att det blir bra. Sån press är jobbig att bara tänka på, så jag är därför hiskeligt glad att det är fredag idag! Ha en bra helg, allesammans!


Dagens slips är donerad av Ingmarie Görnebrand och Solveig Andersson och är av märket Portia. Försöker se lite extra stilig ut med tröjan på idag, men tror det blir mest gubbigt tyvärr. Slipsen är inte alls gubbig däremot, i min mening åtminstone, så oroa er inte för det när ni går och budar på den: http://www.tradera.com/brun-orange-rutig-slips-portia-enslipsomdagen-dag-216-auktion_340275_160929736

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar