Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

måndag 20 augusti 2012

Dag 233: Slipsförsäljning ökar


Något som jag blev väldigt glad att få höra om var att slipsförsäljningen, speciellt bland yngre, har ökat markant det senaste året! DN har intervjuat folk från bland annat märkena Portia och Amanda Christensen, varav vilka jag har haft många slipsar av, som berättar att ungdomar tycker det är roligt och snyggt att vara mer uppklädd på fest, på jobbet och antagligen på fritiden också, medan femtioplussarna tycker det är lite FÖR uppklätt och har gärna en lite slappare inställning till klädseln.

Jag önskar att jag själv hade ökat intresset för slipsar genom det här projektet, till någon liten del åtminstone, men jag tvivlar på det tyvärr. Men det är en rolig tanke att leka med! Kanske kan det öka ytterligare? Jag vill väldigt gärna se fler slipsar på kvinnor också! Bara för att slipsen är en klassiskt manlig accessoar betyder inte det att den måste fortsätta vara det. Jag menar, vanliga byxor var länge ett strikt manligt plagg, men det är en rent löjlig tanke idag. Jag hoppas det kan bli likadant med slipsar! Finns ingen anledning till att det inte skulle hända.


Dagens slips är donerad av Tage Andersson och är av märket Crawford, som är ett skotskt märke och jag tror det ska vara A Crawford & Son som huvudsakligen gör kiltar i Glasgow, men även gör ylleslipsar som denna. Mycket trevligt material att ha slips i, måste jag säga! Vill ni också njuta av den, kan ni buda på den här: http://www.tradera.com/rod-gron-rutig-slips-skotsk-ylle-enslipsomdagen-dag-233-auktion_340275_161999482

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar