Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

måndag 30 april 2012

Dag 121: Majbål


Dagens slips, som är donerad av Ingalill Hörberg, påminde mig väldigt mycket om en varm och skön brasa, så jag ansåg det väldigt passande att ha den just idag på Valborg. Att bränna majbål är en gammal gammal tradition som sträcker sig tillbaka många hundratals år, en gång i tiden för att hylla den heliga Valborg, men idag mest för att välkomna våren ordentligt och bränna bort allt gammalt från vintern. När jag bodde hos mina föräldrar så brukade jag varje år gå och kolla på den lokala brasan och lyssna på när min mamma sjöng i sin kör alla de visor och sånger som jag kommit att förknippa med våren. Varje dag nuförtiden verkar tåga oss mer och mer in i våren. Varje dag för med sig nåt nytt tecken på att den långa vintern faktiskt ligger bakom oss. Det är underbart.

Slipsen är av märket Trevira och vill ni buda på denna eldiga slips, så kan ni göra det här: http://www.tradera.com/eldig-slips-med-speciellt-motiv-enslipsomdagen-dag-121-auktion_340275_155180493

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar