Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

onsdag 25 april 2012

Dag 116: Into Africa


Min fiollärare tog för ett tag sedan en tripp ner till Sydafrika och innan hon åkte så frågade jag henne om hon skulle kunna skaffa en slips där nerifrån. Hon kom tillbaka förra veckan och, minsann, hon hade en slips med sig tillbaka! Så det ni ser kring min hals denna dag är inget mindre än en handgjord sydafrikansk slips! Köpt i Cape Town och eskorterad hem till Sverige av Malin Widefjäll, bara för detta projektets skull. Inte så illa, måste jag säga.

Hon rekommenderar prompt att fler borde besöka Kapstaden och dess rike, då det ska vara ett fantastiskt land. Jag måste erkänna att man blir lite sugen på att utforska denna otroligt sydliga del av världen. Se lejon och dess andra djungliga undersåtar. För tillfället däremot så får jag njuta av de gyllene lejon som pryder min slips.

Dagens slips är som sagt donerad av Malin Widefjäll och är av märket Into Africa. Märket har faktiskt en egen hemsida, tyvärr med väldigt lite information dock. De berättar åtminstone att de tillverkar huvudsakligen halsprydnader och accessoarer med all sin tillverkning i Sydafrika. Vill ni också ha en bit av den äldsta kontinentens frukter, så kan ni buda på den här: http://www.tradera.com/svart-slips-med-guldlejon-enslipsomdagen-dag-116-auktion_340275_154821893

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar