Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

söndag 15 april 2012

Dag 106: Våldtäkt inom militären


Jag såg denna artikel idag och, trots att jag aldrig tyckt särskilt mycket om militären, så trodde jag aldrig att det kunde vara Så illa. Att de, åtminstone i USA, kunde våldta sina kvinnliga soldater för att se avskeda dem utan ersättning, och ibland kräva ersättning av dem, samt stämpla dem som psykiskt sjuka. Det får mig att undra lite över den svenska militären. Vad är siffrorna där? Vad ser vi inte som händer där? Läskiga saker.


Dagens slips är donerad av Ingalill Hörberg, som är av en andra bunt slips jag fått av henne. Tackar! Den är av märket Portia och ni kan buda på den här: http://www.tradera.com/gra-vit-rosa-randig-slips-enslipsomdagen-dag-106-auktion_340275_154002294

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar