Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

måndag 9 april 2012

Dag 100: Hundradagars-jubileum!


Idag är ännu en milstolpe i projektet, då jag idag har på mig den hundrade slipsen! Ett hundra dagar och ett hundra slipsar. Det känns helt otroligt när jag tänker på det! Det har gått så fort och har varit så roligt, men än är det inte över! Inte ens hälften av alla slipsar är burna, så mer kul blir det!

Mars månad tog nyligen slut och slutpriset för perioden blev 1312 kronor! Ytterligare något mindre än förra månaden, tyvärr, men ändå riktigt bra! Det gör den totala summan till 4548 kronor för årets tre första månader, och med lite snabb matte så betyder det att om det fortsätter likadant resten av året så kommer vi ha fått ihop 18192 kronor! Häftigt!

Men men, det är ju en jubileumsdag idag, så det måste firas. Hur gör vi det då? Jo! Dagens slips ligger nu ute på Tradera i vanlig ordning, men denna gången är lite speciell! Vad slutpriset än blir på för denna slipsen, så kommer jag matcha det! Alltså, om nån köper den för 200 kronor, så donerar även jag ytterligare 200 kronor på det! Så se till att buda ordentligt nu, så ser vi till att aprils pengabunt blir den största hittils!

Slipsen då? Jo, den är donerad av min mamma, men jag kan inte se vem som gjort den tyvärr. Det jag Kan se däremot är att den gjordes specifikt för företaget Ravema, så jag berättar lite om dem istället! För det första så firar de i år 100 års-jubileum, så siffran 100 dyker upp igen! De jobbar huvudsakligen med industriella verktygsmaskiner och deras kringutrustning och deras huvudkontor ligger nere i Värnamo, men de finns över hela Skandinavien. Slipsen i sig är en väldigt fin sidenslips, som är både skön och snygg. Så, se till att hoppa bort till Tradera för att buda som en galning, och vill ni ha en smidig länk dit så får ni en här: http://www.tradera.com/bla-vit-rutig-sidenslips-enslipsomdagen-dag-100-auktion_340275_153591180

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar