Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

onsdag 11 april 2012

Dag 102: Klivet ut i sociala medier


Jag har för ganska längesen nu skapat en Facebook-sida för det här projektet, som ni väldigt gärna får lajka här till höger, med tanken att den skulle användas som marknadsföring för hela kalaset. Jag hade stora tankar om vad som skulle skrivas där för att få folk intresserade, men det slutade i att jag skrev två inlägg där på tre månader. Inte så lyckat alltså. Men! Nu är det det dags för ryck numero 2! Jag kommer till att börja med att länka till dagens inlägg och auktion på Facebook-sidan, istället för att lägga det på min privata Wall (som jag insett begränsar antalet intresserade ögon som beskådar dessa länkar). Sen hoppas jag på att lägga dit extra information, bra länkar, ha diskussioner med er läsare och mycket mer.

En sak i taget, dock. Annars kommer det sluta likadant som förra gången. Jag funderar på om jag skulle starta ett Twitter-konto också, men det kanske bara skulle bli kaka på kaka? Visst, kaka är jäkligt smaskigt, men ändå. Om jag känner att jag har tillräckligt med givande saker att säga, som inte riktigt ryms på Facebook-sidan, så kör jag nog Twitter också.

Sociala medier har idag blivit ett verktyg för företag liksom rekorderliga medborgare att visa upp sig och/eller sin produkt, på gott och ont tycker jag. Jag hoppas på att hamna på den goda sidan där. De sociala medierna speglar ens liv väldigt ofta, då man lägger upp bilder och meddelanden om allt man gör, och det vill en del utnyttja. Jag förstår varför, då den informationen som t.ex. Facebook håller på är värd miljarder i rätt (läs: fel) händer. Vi ger potentiellt "storebror" all den informationen de vill ha, utan att de ens behöver fråga om det.

Jag behöver ingen sådan information däremot, jag blir bara lite extra glad om ni köper en slips eller sju.


Dagens slips är donerad av Lars M. Nilsson och har inget märke på sig, men den är tillverkad i Hong Kong och såld i Sverige (då tvättlappen står på svenska). Den är också något så ovanligt som enfärgad! Endast en bråkdel av mina slipsar är utan något sorts mönster på sig. Lite oväntat faktiskt. Vill ni buda på den, trots mönsterbrist, så kan ni göra det här: http://www.tradera.com/morkbla-stilren-slips-enslipsomdagen-dag-102-auktion_340275_153758815

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar