Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

söndag 30 december 2012

Dag 365: Dokumenterat


Jag har kikat runt i bloggen lite över hela året och ser att det har varit ett händelserikt år. Min lillasyster tog studenten, trippen till Göteborg för att fira midsommar, vi flyttade till Sandviken... Utöver att projektet har samlat in pengar till välgörande ändamål, så har jag ju faktiskt dokumenterat ett helt år av mitt liv här. Jag har många gånger under mitt liv försökt föra någon sorts dagbok men inte klarat mer än några på inlägg, ibland bara ett eller två. Jag vill så gärna ha sånt kvar för att minnas saker bättre långt senare. Hur var jag på den tiden? Vad gjorde jag? Vad tänkte jag? Hur såg mitt liv ut? Från barndomen finns det saker kvar som när jag håller i dem kan minnas väldigt mycket, men det säger inte alls lika mycket som det jag själv skrivit från den tiden. Till och med en skoluppsats kan säga rätt mycket om mig själv.

Men nu har jag här ett helt års klottrande av mitt liv. Jag, min familj, mina vänner och mina barn kommer kunna komma hit och läsa om mig. Det känns otroligt betryggande. Jag har mitt eget lilla monument. Jag kan läsa om när min mamma fyllde 60, när vi först utforskade Sandviken och även enklare dagar när vi bara suttit och haft det skönt och gjort minimalt med saker. Allt finns kvar här. Ser fram emot att läsa alla 366 inlägg senare om några år. Och många år.


Dagens slips är donerad av Lars Persson och är av märket Atlas Designs. Vill ni buda på den, kan ni göra det här: http://www.tradera.com/gra-monstrad-slips-atlas-designs-enslipsomdagen-dag-365-auktion_340275_172011150

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar