Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

lördag 29 december 2012

Dag 364: Sjukdomens romantik


När man var liten så hade man väldigt romantiska tankar om att vara sjuk. Har jag nog än idag. Jag menar, som barn så fick man vara hemma från skolan, en förälder var hemma med en och gav en te och annat medan man satt och tittade på film invirad i en filt och bara hade mys. Det är alltid den biten man minns åtminstone senare när man är frisk igen. Man längtar tillbaka till den lyxen man hade, när man egentligen satt där och snorade oändliga mängder, hostade sönder halsen, knappt kunde äta något för halsen gjorde så ont och huvudet var en svullen boll av värk och feber.

Jag kommer på mig själv nuförtiden också med att tänka så. Att vara ledig från jobbet, sitta i soffan och ha det skönt. Man glömmer bort att det faktiskt finns en anledning till att man inte kan vara på jobbet/skolan, man mår för dåligt för att göra något annat än att bara ligga still! Nej, efter senaste månadens(!) sjukhet så hoppas jag innerligt att jag lärt mig en läxa och inte börjar längta tillbaka till det hela.

Fast vad är väl lite snörvlande? Det är väl inte så farligt... Så kan man ta det lugnt och... Fan.


Dagens slips är donerad av Christina Miraglia och har inget märke i sig, men den är helt klart gjord åt Hässleholmsbyggen. En krämigt snygg sidenslips i rött och beige, som ni utan tvekan borde unna er! Gå in och buda på den här: http://www.tradera.com/beige-rod-randig-sidenslips-enslipsomdagen-dag-364-auktion_340275_171942626

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar