Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

fredag 28 december 2012

Dag 363: Nyårslöften


Med det nya året nalkandes så börjar folk fundera på sina nyårslöften, om de har några. Nyårslöften är på något plan alltid lite av en symbol för en omstart. "Nästa år, då ska jag minsann..." med något man inte kunnat eller viljat göra tidigare. Vid årsskiftet så börjar allt om igen och man kan göra vad som helst! Just då. Egentligen kan man ju göra det när som helst på året, men det är en rätt bra utgångspunkt ändå.

Jag brukar själv inte ha några nyårslöften om jag inte vet att jag kan hålla dem, oftast. Men förra året så gjorde jag ett som jag faktiskt lyckats hålla. Jag har haft en ny slips på mig varje dag under hela året. Jag satte ett stort projekt framför mig själv och slutförde det. Bara den grejen känns otroligt bra. Nästa år då? Tja, jag har fått några förfrågningar om jag ska köra något annat projekt då, men det har jag faktiskt inga planer på. Det har varit utmanande med ett sådant här dagligt åtagande, men det kan vara väldigt skönt att ta dagarna lite mer som de kommer nästa år. Men något nyårslöfte borde man väl komma på ändå... Vad sägs om att stressa mindre? Läsa fler böcker? Resa någonstans! Jo, de sakerna ska jag se till att göra. Borde inte vara så svårt, eller?


Dagens slips är donerad av Slipslådan.se och är av märket Mano Design. Det är alltså en helt ny sidenslips av finaste stoff som ni kan köpa. En av de sista slipsarna för projektet! Se till att buda! Gör det här: http://www.tradera.com/helrod-sidenslips-helt-ny-mano-enslipsomdagen-dag-363-auktion_340275_171858990

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar