Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

tisdag 18 december 2012

Dag 353: Sjukhus



Jag har alltid starkt ogillat sjukhus. Känslan, lukten, stämningen... Jag vet inte, det är obehagligt på något sätt. Någon som delar den åsikten med mig är min lillasyster, som ikväll behövt åka in akut till sjukhuset tyvärr med ett knä ur led. Måste ha gjort fruktansvärt ont!

Det enda jag skulle kunna ha att jämföra med var när jag bröt armen från att somna på soffan. Jag vet, det låter knas, men jag hade kommit hem från jobbet och satt mig i soffan, urtrött. Jag somnade efter en stund, men vaknade igen efter ca 20 minuter av att mitt ena ben hade somnat totalt. Hade lagt det på nåt konstigt sätt. Så när jag inser detta i mitt sömndruckna tillstånd så tänker jag lite för snabbt att jag måste ställa mig upp och stampa igång benet igen. Så jag flyger upp ur soffan! Problemet är ju bara att eftersom benet sover, så kan jag inte stå på det alls, så jag flyger ner i golvet lika snabbt, där jag tar emot all min vikt med min vänstra arm. Och pang! Där bröt jag handleden så att benpipan gick ur led också.

Det blev akuten, med röntgen, gips och tillrättadragande av armen, för mig. Kändes lite skämmigt när sköterskan frågade hur det hade gått till, och sen knappt kunde hålla tillbaka sitt skratt. Men men! En typisk olycka för mig. Något säger mig dock att ett knä ur led är något smärtsammare.

Jag känner med min syster och hoppas att hon blir bättre så snart som möjligt!


Dagens slips är donerad av Lars Persson och är utan märke, men ni kan buda på den här vilket som: http://www.tradera.com/gra-gul-monstrad-slips-retro-enslipsomdagen-dag-353-auktion_340275_171365378

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar