Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

onsdag 12 december 2012

Dag 347: En dag på halv kraft


 Nu när man känner sig lite friskare så tänkte vi att vi skulle ge oss iväg och fylla på förråden lite grann, även om vi inte tillfrisknat helt än. Så vi beger oss ut till bilen... och batteriet är helt dött. Crap. Det måste bytas ut. Så, jag tar mig en promenad iväg istället till närmsta butik och handlar. Vandra i -15 grader var väl inte det bästa att göra när man är halvsjuk, men förnödenheter behövdes ändå. Det gick bra i alla fall.

Sen börjar vi laga mat, när saker lite här och där börjar fungera lite halvt helt plötsligt. Lampor flimrar lite halvt och saker går nästan igång. Vi blir väldigt konfunderade och jag går igenom alla proppar, som alla verkar fungera utmärkt. Tillslut ger jag upp och ringer min pappa. Får reda på att det antagligen är en huvudsäkring som gått. Elskåpet med dessa sitter ute på förrådet, så jag tar mig ut i snön igen och försöker få upp skåpet vars skruvar är lite halvtrasiga. En del bändande och trixande senare, så har jag fått upp det och minsann en av säkringarna har gått. En som vi inte har fler av.

Så. Nu är det 10 minuter kvar tills affären stänger. Så om vi ska ha en chans att se på tv, spela tv-spel, laga mat ordentligt och antagligen även jobba nästa dag så måste vi ha en ny propp. Jag springer allt vad jag kan tillbaka till affären, tar mindre bra genvägar genom djup snö och tar mig dit. Jag hann! De hade proppen! Jag har blodsmak i munnen. Jag lunkar hem. Kommer fram och sätter i nya proppen och PING! Allt fungerar igen!

Jag är en hosta rikare, men vi har full ström i huset igen. Knäpp kväll, men det löste sig åtminstone!


Dagens slips är donerad av min mamma och är något så ovanligt som en ren mocka-slips. Jag kan tyvärr inte säga om det är äkta mocka, men det känns som det. Röd är den också, vilket passar utmärkt nu till jul! Vill ni buda på den, kan ni göra det här: http://www.tradera.com/rod-mocka-slips-unik-enslipsomdagen-dag-347-auktion_340275_171020661

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar