Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

söndag 23 december 2012

Dag 358: Klappjakten


Jag är inte den som väntar till sista sekund med att köpa julklappar eller några andra presenter alls för den delen. Jag brukar ofta ha en detaljerad plan där jag vet precis vad jag ska köpa och fixar allt på ett smygigt sätt minst en månad innan, för att sen bli näst intill galen av den väntan som följer innan jag kan ge bort paketet.

I år däremot så på grund av diverse sjukdomar och biltrubbel så har vi inte haft nån chans att köpa några klappar, om vi inte ville köpa allt på ICA och få rim som "Du kanske inte brister ut i sång, men här får du ett paket buljong". Jag har varit på topp med rim i år förresten. Brukar inte komma på ett enda men nu har jag producerat fram ett dåligt rim efter ett annat. Jag är så stolt! Men men, det slutade med att allt hängde på denna dan före dopparedan. Ut i Stockholms innerstad och jaga rätt på den ena och det andra! Mycket folk att vada igenom men efter några timmar så vart det klart. Nu är de även inslagna, rimmade och lagda under granen. Allt färdigt för morgondagen!

God fjärde advent till er alla!


Dagens slips är donerad av Sten-Åke Nilsson och är av märket Park Lane. Vill ni buda på den, kan ni göra det här: http://www.tradera.com/vinrod-slips-med-silverrander-enslipsomdagen-dag-358-auktion_340275_171627175

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar